We werken met dagprogramma’s en zoeken daarbij steeds naar de balans tussen uitdaging en plezier, inspanning en rust. We houden rekening met persoonlijke voorkeuren maar ook met de doelen die per kind geformuleerd zijn in het begeleidingsplan.

Het ontwikkelen en vergroten van sociale en praktische vaardigheden staat bij ons hoog in het vaandel, evenals het leren kennen en zo veel mogelijk begrijpen van de wereld om hen heen.

Daarvoor is het o.i. noodzakelijk om dat leven dan ook werkelijk tegen te komen, dus veel mee te maken, te beleven, te ervaren, te doen. Daartoe maken we bewust bij elk programma een keuze uit de activiteiten.

Binnen

gezelschapsspelletjes, experimentjes, bouwpakketjes, bouwen met Lego, poppen, auto’s, knutselen, sjoelen, muziek luisteren, muziek maken, zingen, dansen, prikkelen van de zintuigen d.m.v. proeverijtjes en ruiksessies, helpen bij het koken

Buiten

grote zandbak met o.a. een waterpomp en waterloop, kleinere zandbak, schommels, glijbanen, de speelboot, appels rapen en plukken, bessen plukken, spel en activiteiten aanbieden die een beroep doen op andere zintuigen dan we over het algemeen geneigd zijn te gebruiken.

Taakjes

tafeldekken, afruimen, konijnen en buitenvogels voeren, een klusje buiten zoals helpen met de insectenhotels, een timmerklusje, spullen naar ons winkeltje brengen, boodschappen doen

En nog meer…

voetballen, trampoline, andere bewegingsspelletjes w.o. tafeltennis, groepsspelletjes, zwemmen, uitstapjes, picknicken, er op uit met de honden, stil in het gras liggen.